• 0 342 317 19 51 - 0 342 317 19 52

Captive Portal Kimlik Doğrulama Sistemi (Bu işlemler Mobil İçinde Geçerlidir)

1- Kablosuz Ağlardan GAUNNET ağına bağlanılır. Kablolu bağlantı için bağlantının sağlanmış olması yeterlidir. Yapılan bağlantı; bağlı-sınırlı veya bağlı-internet yok ve üzerinde sarı ünlem işareti ile görülecektir.

2- GAUNNET bağlantısı yaptıktan sonra Windows 8 ve altı sürümlerde Internet Explorer, diğer sürümlerde Internet Explorer  veya Microsoft Edge tarayıcısı çalıştırılır.

3- Tarayıcının adres satırına ( https://172.17.100.3:6082/php/uid.php?vsys=1&rule=5&url=http://www.gantep.edu.tr ) kopyalanıp yapıştırılarak portal sayfasına gidilir.

4- Bağlantı adresi girildikten sonra aşağıdaki ekran gelecektir. Buradaki seçeneklerden "Bu web sitesine devam et" bağlantısına tıklanarak Captive Portal sayfasının gelmesi sağlanır.

5- Captive Portal Kullanıcı Doğrulama ekranına Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından adınıza tahsis edilen (eduroam) Kullanıcı Adı/User ve Parola/Password bilgilerini ilgili alanlara girerek Login butonuna tıklayarak Kullanıcı Doğrulama işlemi tamamlanır.

6- Kullanıcı adı ve parola doğru bir şekilde girildiğinde sistem web sayfasına yönlenme yaparak ilgili sayfayı açacaktır. Doğrulama işleminden sonra istenilen tarayıcı üzerinden (Chrome, Firefox, Opera vs..) işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Bu aşamadan sonra bağlantı üzerindeki sarı ünlem işareti 5-10 sn içerisinde kalkacaktır.

Sıkça Sorulan Sorular.

S- Kullanıcı Doğrulama sayfasında Kullanıcı adı ve Parola bilgilerimi girdiğim halde sayfaya yönlenmiyorum.

C- Kullanıcı Adı ve Parolanız yanlış olabilir veya bilgileriniz sistemde olmayabilir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığından bilgilerinizi teyit ediniz veya hesabınız yoksa hesap açtırınız.

S- Captive Portal için bağlantı adresini girmeme rağmen sayfa boş geliyor.

C- GAUNNET ağına bağlı olduğunuzu kontrol ederek sayfayı yenileyin.